Acasă » articole » Deflorarea | Primul act sexual | Despre un anume imaginar al primului act sexual

Deflorarea | Primul act sexual | Despre un anume imaginar al primului act sexual


Deşi astăzi primul act sexual nu mai este ambalat, ca odinioară, într-o aură în care să se amestece teama, ruşinea şi durerea (inclusiv cea a ruperii de o „vârstă” şi a trecerii într-o alta, cel puţin care, în principiu, presupune mult mai multe responsabilităţi), textele populare referitoare la primul act sexual (şi mai ales cele referitoare la deflorarea virginei, la pierderea virginităţii) continuă totuşi să perpetueze un imaginar de natură să genereze emoţii negative, sentimente de teamă, de sentimente în relaţie cu deprecierea unui echilibru dat de pudoare, cu privire la durerea insuportabilă şi la sânge – ca situaţii ce pot pune fata într-o stare de insecuritate şi de risc. Nu în ultimul rând, deşi se insistă adesea pe faptul că himenul nu (mai) reprezintă „o probă” a inocenţei (câtă vreme o mulţime de practici sexuale care nu sunt străine adolescenţilor pot evita pierderea integrităţii himenale), ca şi pe cel că absenţa himenului, ruperea sa nu reprezintă o dovadă a maculării – prin activitate sexuală – a tinerei, himenul rămâne o parte anatomică în jurul căreia trăiesc şi se ţes mituri dintre cele mai nepotrivite. Iată: deşi se constată o diminuare (îngrijorătoare, în ce priveşte eventualele consecinţe) a vârstei la care au loc primele raporturi sexuale ce presupun activitate coitală (cu penetrare), nu puţine sunt întrebările alarmate şi alarmiste care se lansează cu privire la forma şi poziţionarea himenului, la starea himenului „înainte” şi „după”. Întrebări care par a evita informaţiile necesare despre himen (cu aspectul deosebit de important că himenul unei fete poate fi mult deosebit de himenul alteia) sau despre situaţiile destul de numeroase în care el poate fi depreciat mai mult sau mai puţin voluntar: prin activităţi sportive sau altele asemenea, prin folosirea unor absorbante nepotrivite, prin activităţi autoerotice, prin activităţi exploratorii, determinate de curiozitate, ale ei sau chiar ale lui, nu în cele din urmă chiar activităţi „de (auto)control”. Uneori, înţelegem că se ajunge până şi la astfel de situaţii paradoxale: fata este convinsă să aibă relaţii sexuale cu penetrare de la o vârstă mică (uneori chiar la trecerea sa dinspre pubertate spre adolescenţă), pentru ca apoi „partenerul” să-i reproşeze vehement – în intimitate dar şi în forme publice! – uşurinţa cu care şi-a abandonat inocenţa (atunci sau cu presupuse prilejuri anterioare). | Constanţa Stanciu

 

Un comentariu

  1. Mă poate ajuta cineva? spune:

    E cam nepotrivit sa scriu aici dar nici n-am gasit un loc mai bun pentru povestea si intrebarea mea. Am 45 de ani si sunt divortata de 12. Fostul a fost singurul. Dupa ce m-am despartit va rog sa ma credeti pe cuvant ca n-am mai facut dragoste cu nimeni si ca n-am simtit lipsa. De aproape 3 luni am cunoscut la o prietena un domn care mi se pare agreabil (e varul prietenei), cu care am stat de vorba, cu care acum ies in oras. Este si el divortat, de 3 ani. Si de 2-3 saptamani a cam inceput sa imi bata apropouri despre pat. Ma gandeam si eu ca va veni clipa aceasta si chiar incercam sa ma pregatesc cumva mental pentru, incercand sa imi inchipuiesc cand si cam cum va fi. Dar imi dau seama ca sunt ca si inerta, ca nici imaginatia nu ma prea ajuta si ca la drept vorbind nu am nici un zvac. Nici nu mai pot ocoli mult subiectul dar nici nu stiu cum “sa ma pregatesc”. Daca a mai trecut vreo doamna prin asa ceva as ruga sa ma ajute cu un sfat… (ptr. Mirela)

Lasă un răspuns

Community

Introdu aici adresa de e-mail, pentru a primi prin poşta electronică informaţii despre noutăţile de pe blog!

Join 54 other followers

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 54 other followers

