Acasă » articole » Dorinţa sexuală şi orgasmul la femeile de peste 40 de ani

Dorinţa sexuală şi orgasmul la femeile de peste 40 de ani


La vârsta de 40 de ani şi după aceea, sexualitatea feminină începe a fi puţin diferită de cea a femeilor mai tinere. Nivelul dorinţei sexuale diferă de la o femeie la alta şi de la un cuplu la altul, o variabilă importantă fiind dată de starea psihică şi fizică a persoanei.

În vreme ce unele femei de 40-45 de ani declară că sexualitatea lor este bogată şi plină de satisfacţii, altele încep a vorbi, în această perioadă, despre diminuări ale libidoului şi despre eşecuri în ce priveşte obţinerea orgasmului. Răspunzând întrebărilor chestionarului de mai jos, veţi putea evidenţia singure care sunt factorii de natură să va influenţeze sexualitatea după vârsta de 40 de ani. Vă sugerăm, de asemenea, să utilizaţi spaţiile de mai jos, destinate comentariilor, pentru a nuanţa situaţia în care consideraţi că vă aflaţi.

  1. Femeile cu un nivel de instrucţie ridicat (mai mult decât studii medii) beneficiază de o sexualitate de mai bună calitate?

a)      Studiile n-au nicio legătură cu sexul. Împlinirea sexualităţii este în relaţie cu dorinţa sexuală (libidoul) şi cu oportunităţile concrete ca femeia să dea curs sexualităţii sale.

b)     În general, femeile mai instruite au un libidou mai scăzut, sunt mai inhibate, caută să-şi controleze cu mai multă stricteţe viaţa, implicit şi viaţa sexuală.

  1. Femeile singure, fără un partener sexual disponibil, manifestă un libidou mai scăzut decât femeile care au un partener sexual „în formă”.

a)      Dorinţa sexuală se manifestă independent de existenţa sau de absenţa partenerului.

b)     Prezenţa partenerului reprezintă un context care stimulează dorinţa sexuală a femeii.

  1. La femeile active sexual după vârsta de 40 de ani, calitatea legăturii emoţionale cu partenerul le influenţează nivelul de satisfacţie sexuală.

a)      Într-adevăr, aceasta este situaţia.

b)     Nu există nicio legătură între emoţii, sentimente şi sexualitatea femeii.

c)      Dacă o femeie plină de viaţă dă curs energiei sale sexuale, are, şi la această vârstă, o sexualitate plină de satisfacţii.

4. Odată cu vârsta, dorinţa sexuală se manifestă constant, iar orgasmul este obţinut mult mai uşor de femeile trecute de 40 de ani.

a)      O femeie de 40 de ani are un libidou mai bun decât o femeie de 20 de ani.

b)      După 40 de ani, dorinţa sexuală se diminuează, orgasmele sunt mai rare şi mai dificil de obţinut.

5. După 40 de ani, lubrifierea vaginală este mai slabă şi duce la scăderea dorinţei sexuale.

d)     Nu există nicio legătură între lubrifierea vaginală şi libidou.

e)      Exact. De la această vârstă, numeroase femei acuză uscăciunea vaginală, iar dorinţa sexuală devine mai mică.

f)       Nivelul de lubrifiere depinde de gradul de stimulare sexuală, nu de vârstă.

6. Tratamentul de substituţie hormonală poate îmbunătăţi situaţia orgasmului şi este de natură să crească dorinţa sexuală.

g)      Da.

h)      Nu.

Evaluarea răspunsurilor, cf. Gonzales M., „Libidou şi orgasm la femeile de vârsta a doua” (2006):

În urma unei cercetări realizate pe 230 de femei cu vârste cuprinse între 40 şi 62 de ani, dorinţa sexuală, lubrifierea vaginală, orgasmul şi durerea sexuală au fost studiate din perspectiva impactului lor asupra satisfacţiei sexuale. Rezultatele obţinute indică faptul că femeile cu un nivel de instruire ridicat au parte de o mai mare satisfacţie sexuală şi sunt mai receptive la stimulii sexuali din partea partenerilor. Potrivit informaţiilor furnizate de respondente, s-a ajuns şi la concluzia că femeile instruite beneficiază de orgasm (frecvenţă, calitate) într-o mai mare măsură decât cele mai puţin instruite.

Pe de altă parte, s-a ajuns la concluzia că femeile singure, fără partener, manifestă o dorinţă sexuală diminuată şi orgasm diminuat (frecvenţă, calitate). De asemenea, se constată că dorinţa sexuală scade cu vârsta.

Rezultatele cercetării demonstrează, de asemenea, că la femeile active sexual, din grupa de vârstă vizată, legătura emoţională faţă de partener este benefică pentru dorinţa sexuală şi pentru orgasm. Iar o lubrifiere vaginală naturală, de calitate, favorizează libidoul şi orgasmul. Ca şi tratamentul de substituţie hormonală de altfel, de care se arată interesate femeile care doresc să aibă o viaţă sexuală de calitate şi investesc în aceasta. | Constanţa Stanciu

 

Update: CITEŞTE şi un alt articol cu acest titlu!


25 comentarii

  1. […] Dorinţa sexuală şi orgasmul la femeile de peste 40 de ani […]

  2. Bugs Bunny - Voi cum aţi trata o situaţie ca cea în care mă aflu eu? spune:

    Voi cum aţi trata o situaţie ca cea în care mă aflu eu?
    Nu ma asteptam de la mine ca as putea povesti asa ceva, dar iata ca o fac. Cine stie, poate primesc o idee. Va rog sa va ascundeti zambetele daca apar…
    Barbat, singur, mediu urban, studii superioare, intelectual (hm…, asa se zice), 37 de ani, divortat (de un deceniu) – cam asta sint, ca intr-o descriere pentru matrimoniale :))
    Acum, de sarbatori, am petrecut cateva zile la niste veri de-ai mei la tara. Intelegeti, porc taiat, pomana porcului, bautura cat incape, zilnic, lume vesela si deschisa, pusa pe distractie…
    Din prima seara, pe cand distractia era in toi, sesizez in faţa mea, pe canapeaua din faţa mea, o femeiusca in iegări si pulover, care din cand in cand se intindea si se misca precum o pisică agilă. Poate că imi si fusese prezentată, dar nu mai ştiam cine e. Era atâta lume nouă pentru mine în jur… Lesne de inteles ca fiecare pilise mai mult sau mai putin si era mai dezinhibat(a) din cauza asta. Ce mi-a atras atentia la femeiusca cu parul canepiu? La faţă nu s-ar putea spune că e frumoasă (dar nici urâtă – neutră!). Mai curând slăbînoagă (fără a fi chiar piele si os) dar foarte elastică, agilă, cu un soi de argint viu în ea. Si in iegării ei avea asa un fel de a se intinde (parcă spre mine!) că din când în când îşi expunea la maximum pubisul foarte bine conturat sub abdomenul aproape plat si intre coapsele musculoase, de atleta. Mult mai tarziu aveam sa vad ca avea si niste palme mari, de femeie muncita, dar curate, ingrijite, pana si cu unghiile destul de ingrijite.
    La mintea mea din acele momente, am trecut langa ea, am inceput sa schimbam cuvinte si sa ma frec de ea ca un motan in calduri. Si mi-am dat seama repede ca nu-i displace, dimpotriva. N-a durat mult sa aflu ca e… libera si pofticioasa (spun eu acum) si numai din priviri ne-am inteles ca de indata s-o urmez in casa ei de alaturi.
    In noaptea aia, ca si in cele trei care au urmat pot sa spun ca am avut parte de un sex nebun cum nu cred ca mi s-a mai intamplat. Din o multime de pozitii (fiind, cum am spus, chiar atletica, elastica, nu mai stiu cum s-o descriu), se prindea de mine precum o caracatita. Si nu vreau sa ma laud, dar ma cred un tip tare in scula – tinea la treaba si terminam, si tot mai voia, pana ce atipeam cu adevarat extenuati amandoi. Ne potrivim, am facut-o cu pofta, fara sa ne saturam.
    Dar partea cealalta, pe care o aveam de aflat treptat, este ca ea are 43 de ani (surpriza!, eu nu-i dadeam mai mult de 35), are 2 copii…. si inca nu asta ar fi problema. Ci ca nu are 10 clase terminate, e muncitoare cu ziua si… e de inteles, in afara de sex nu prea am ce discuta cu ea.
    Acum situatia e cam aceasta. Ea vrea “sa ne cuplăm”, eu… aş mai vrea-o de cel puţin… mai multe ori. Nu vreau s-o mint, i-am sugerat asta şi cred că până la un punct vrea şi a înţeles, dar mi se pare că o astfel de relaţie are foarte multe necunoscute.
    Nu că aş fugi de “responsabilităţi” (deşi… fug), dar…
    Cum ar trebui să procedez pentru ca amândoi să fim în avantaj?
    Bugs Bunny

  3. e foarte simplu! spune:

    @ Bugs Bunny,
    parerea mea este ca desi o consideri sub nivelul tau, daca tot a stat sub tine si v-a placut ce ati facut, femeia are dreptul sa cunoasca clar intentiile tale.
    eu zic sa aveti o discutie deschisa pe acest subiect si ea iti va raspunde.
    iar daca va fi si ceva de negociat, vei afla si vei decide, veti decide.
    simplu, atat de simplu…
    Laur

  4. sin-dog spune:

    Eu sincer iti zic o vb :
    Cu femeia incinsa nu -i casa friguroasa ,dar nici viata lunga nai !!

    Ps fii sincer cu tine ,este o femeie arzoaica si de viata sau de casa si statornica ??tu stii de te speli pe fata in oglinda :)

Lasă un răspuns

Top Rated

Community

Urmărește

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 65 other followers

